On the 14th of October 15 students are graduating and will give short presentations of their final work - one doctoral thesis, ten master theses and four research master theses. The program will be in English and in Dutch.
Location: Universiteitstheater - Nieuwe doelenstraat 16, Amsterdam
Program:
1200 opening
1200 Artur Jaschke: Controlled Freedom. Cognitive Economy versus Hierarchical Organization in Jazz improvisation.
1220 Charissa Granger: Beyond the Sphere of the Steelorchestra and Calypso. Identity, Hybridity and Transformation of a Caribbean Music and Instrument.
1240 Suzanne van der Pol: Muzikale (de-)constructies van Afrika. Casestudie in Amsterdam naar hoe “Afrikaanse muziek” betekenis krijgt.
1300 Dominik Phyfferoen: Hiplife. De locatie, organisatie en structuur van de lokale urbane popmuziek in Tamale.
1320 Kees van Hage: Sjofar en Tempelberg als oude religieuze symbolen in moderne kunstwerken.
1340 Buluitreikingen
1400 Jacoba Kint: Noise Control and Black Boxes. Dealing with the world's musical flows and radical changes.
1420 Sieta Neuerburg: Around the world in 80 musics. Teaching musical diversity in museums. A survey of educational programmes in the Netherlands and Belgium.
1440 Jaco van den Dool: De missers van muzikale transmissie. De medeplichtigheid van het Nederlandse muziekonderwijs in het proces van muzikale uitsluiting.
1500 Egon Mars: Een licht op muziekeducatie in het perspectief van de dynamische, creatieve informatiesamenleving: Tendensen
1520 Jan-Pieter van Weel: Galm en nostalgie. Spatialisatie in de Lo-fi indie pop.
1540 Buluitreikingen
1600 Kasper van Kooten: Esthetiek van het onzichtbare. Muziektheatraal iconoclasme in Richard Wagners theoretische geschriften en muziekdrama's.
1620 Vincent Dijkema: Form and content of North Indian classical music
1640 Eva-Maria van Straaten: Sensational Forms, Flows of Sensation. Goatrance as an Experience of Belonging to an Imagined Cosmopolitan World.
1700 Mikko Karjalainen: Tradition as a verb. Performing the New Orleans brass band tradition.
1720 Buluitreikingen
Location: Universiteitstheater - Nieuwe doelenstraat 16, Amsterdam
Program:
1200 opening
1200 Artur Jaschke: Controlled Freedom. Cognitive Economy versus Hierarchical Organization in Jazz improvisation.
1220 Charissa Granger: Beyond the Sphere of the Steelorchestra and Calypso. Identity, Hybridity and Transformation of a Caribbean Music and Instrument.
1240 Suzanne van der Pol: Muzikale (de-)constructies van Afrika. Casestudie in Amsterdam naar hoe “Afrikaanse muziek” betekenis krijgt.
1300 Dominik Phyfferoen: Hiplife. De locatie, organisatie en structuur van de lokale urbane popmuziek in Tamale.
1320 Kees van Hage: Sjofar en Tempelberg als oude religieuze symbolen in moderne kunstwerken.
1340 Buluitreikingen
1400 Jacoba Kint: Noise Control and Black Boxes. Dealing with the world's musical flows and radical changes.
1420 Sieta Neuerburg: Around the world in 80 musics. Teaching musical diversity in museums. A survey of educational programmes in the Netherlands and Belgium.
1440 Jaco van den Dool: De missers van muzikale transmissie. De medeplichtigheid van het Nederlandse muziekonderwijs in het proces van muzikale uitsluiting.
1500 Egon Mars: Een licht op muziekeducatie in het perspectief van de dynamische, creatieve informatiesamenleving: Tendensen
1520 Jan-Pieter van Weel: Galm en nostalgie. Spatialisatie in de Lo-fi indie pop.
1540 Buluitreikingen
1600 Kasper van Kooten: Esthetiek van het onzichtbare. Muziektheatraal iconoclasme in Richard Wagners theoretische geschriften en muziekdrama's.
1620 Vincent Dijkema: Form and content of North Indian classical music
1640 Eva-Maria van Straaten: Sensational Forms, Flows of Sensation. Goatrance as an Experience of Belonging to an Imagined Cosmopolitan World.
1700 Mikko Karjalainen: Tradition as a verb. Performing the New Orleans brass band tradition.
1720 Buluitreikingen